Porządek obrad
1.
Otwarcie posiedzenia i przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
2.
Przyjęcie porządku obrad.
3.
Sprawozdania z działalności w okresie międzysesyjnym:
a)
Przewodniczącego Rady Miejskiej;
4.
Przedstawienie i rozpatrzenie:
a)
informacji na temat zbiorowego dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Wolbórz,
b)
informacji na temat działalności Stowarzyszenia na Rzecz Szkoły w Proszeniu,
c)
informacji na temat organizacji funkcjonowania placówek oświatowych w Gminie Wolbórz w nowym roku szkolnym 2024/2025,
5.
Ocena przygotowań placówek oświatowych do rozpoczęcia nowego roku szkolnego 2024/2025.
a)
o zmianie uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez gminę Wolbórz
b)
w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości;
c)
w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości;
d)
w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości;
e)
w sprawie nadania nazwy ulicy;
f)
w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy;
g)
w sprawie zaliczenia drogi w Adamowie do kategorii dróg gminnych oraz ustalenia jej przebiegu
h)
w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości do mienia komunalnego gminy w drodze komunalizacji mienia Skarbu Państwa;
i)
w sprawie przystąpienia do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Wolbórz na lata 2024-2034;
j)
o zmianie uchwały Nr XL/319/2014 Rady Miejskiej w Wolborzu z dnia 30 stycznia 2014 r. w sprawie zarządzenia poboru podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia;
k)
o zmianie uchwały Nr LXVI/609/2024 Rady Miejskiej w Wolborzu z dnia 28 lutego 2024 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków na realizację zadania pn. „Wykonanie remontu czterech zabytkowych konfesjonałów w parafii św. Mikołaja Biskupa w Wolborzu” w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków;
l)
o zmianie uchwały Nr LXVI/610/2024 z dnia 28 lutego 2024 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków na realizację zadania pn. „Wykonanie instalacji SSP w Kościele Parafialnym pw. Świętego Mikołaja Biskupa w Wolborzu” w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków;
m)
o zmianie uchwały Nr LXVI/611/2024 z dnia 28 lutego 2024 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków na realizację zadania pn. „Remont dachu zabytkowej kaplicy cmentarnej św. Anny w Bogusławicach” w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków;
n)
w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Wolbórz na lata 2024-2033;
o)
w sprawie zmian w budżecie Gminy Wolbórz na rok 2024.
7.
Informacje, komunikaty i sprawy różne.
8.
Interpelacje i zapytania radnych.